Maandag 2e pinksterdag - Reisverslag uit Rethel, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu Maandag 2e pinksterdag - Reisverslag uit Rethel, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Maandag 2e pinksterdag

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

11 Juni 2014 | Frankrijk, Rethel

Door de warmte zijn we vroeg wakker, en na overleg met onze kennissen besluiten we weer gelijk op te gaan varen. We hadden gisteren een briefje gekregen waarin stond dat we het eerste sluisje in het dorpje zelf kunnen bedienen, maar dat voor nr 2 en 3 de sluiswachter moest komen omdat het system van die sluisjes stuk bleek te zijn. De sluisbediende wordt gebeld en deze staat ons keurig op te wachten, wat kan het leven simpel zijn. Een klein buitje onderweg zorgt voor wat verkoeling om daarna weer ruimte te maken voor de zon. Om half twee leggen wij aan in Rethel.

Het was vandaag een kort stukje, we hebben een afstand afgelegd van 18 kilometer en 4 sluisjes. 's Middags heeft Moossie het moeilijk door de enorme hitte. We pakken een aantal handdoeken, maken deze nat en leggen dat om hem heen. Gelukkig knapt hij gauw weer op. 35 graden was iets teveel van het goede voor onze skipper.

• 11 Juni 2014 - 21:51

Clazina:

maar weer eens reageren,we hadden het erg druk de afgelopen week.

Dit is wel GENIETEN met HOOFDLETTERS zeg,wat een mooie reis.

Gezellig met 2 bootjes op weg naar Parijs,ik wil ooook.

Zo te horen alles wel,alleen Moos een hittetik,das minder leuk.

Moos -matroos maar een beetje ontzien,dan haalt hij de eindstreep wel.

Taaie rakker,net als zijn baasjes.

Liggen jullie op schema?

We blijven volgen....

J&C

• 11 Juni 2014 - 21:58

Dax Woutering:

Hoi Moos, gelukkig wordt er goed voor je gezorgd maar daar was ik ook niet bang voor hoor!
    Je ziet wel heel veel mooie dingen denk ik zo maar, veel plezier met die 2 en laat je niet kisten door het weer