Zondag eerste pinksterdag - Reisverslag uit Attigny, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu Zondag eerste pinksterdag - Reisverslag uit Attigny, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Zondag eerste pinksterdag

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

11 Juni 2014 | Frankrijk, Attigny

Gister heerlijk gegeten in een gezellig restaurantje, we hadden eigenlijk vlees gehaald voor de BBQ, maar door de extreme warmte en gebrek aan een schaduwplekje geen puf meer om het klaar te maken. Zwaar leven hoor zo....bootje varen, zonnetje op ons bolletje en de tempraturen lopen zo hoog op dat we verkoeling zoeken in een restaurant en ons lekker laten verwennen !

Tja, en toen werden we dus wakker op eerste pinksterdag met regen, uh ? Wat nou? Dit hebben we niet afgesproken met de weergoden. Gelukkig, blijkbaar zijn ze het met ons eens want na regen komt....ZONNESCHIJN!. Het wordt weer warm-wamer-heet, stralende blauwe lucht en 30 graden.

Er komt een bekend bootje bij ons liggen, uit Rhoon, waar wij een paar dagen eerder al kennis mee hebben gemaakt. Zij hadden al contact opgenomen met de VNF en de sluizen zouden gewoon werken vandaag. Wij varen gelijk met hen op, wat een beleving, we zijn van negen tot half drie druk in de weer. Veel drinken en eten al varende voort.

De Panama hoed van Johan kwam met het brandende zonnetje goed van pas. Echter vlak voor sluis 27 waaide het hoedje van mijn hoofd, plons, zo het water in! Al drijvend ging mijn hoedje...roer omgegooid en hup, achter het hoedje aan.... en met de piekhaak, huppekee, aan boord gehezen ! Onze kennissen lagen inmiddels al in de sluis, maar bleven op ons wachten, zodat we samen weer verder konden.

Nu liggen we aan de kant van plaatsje Attigny (en jawel ditmaal in de schaduw dus de bbq gaat nu wel aan )

• 11 Juni 2014 - 22:31

Marianne:

wat zie ik nu op de foto ?? die lange met bruine benen waar een reisje naar Parijs al niet goed voor is!!!!!
    Hier gaat alles weer oké, iedereen komt weer in zijn gewone doen gelukkig.

Wat een leuke reisverslagen en foto's het is volgens mij echt genieten en wil je volgend jaar weer een vaar reis maken.

en moos op zijn ouwe dag nog een zonnesteek oplopen is niet zo leuk maar hij heeft goede bazen die dat op tijd kunnen voorkomen.
    Nog veel vaarplezier, ben in mijn hart wel een heel klein beetje jaloers.