Steeds dichter bij Parijs.... - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu Steeds dichter bij Parijs.... - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Steeds dichter bij Parijs....

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

11 Juni 2014 | Frankrijk, Reims

De dinsdag begon hier met onweer...nadat deze was afgezwakt een lekkere wandeling met Moos gemaakt door Rethel. Rethel is een prachtig historisch stadje.

Deze dag zijn we met Duitsers uit Berlijn opgetrokken, deze mensen zijn ook onderweg naar Parijs, we zijn ze al eerder tegengekomen en we zullen ze vast en zeker vaker gaan zien.

Tot tweemaal toe halen we een vrachtboot in, wat varen die langzaam, nog geen 3 kilometer per uur. Ze gaan over de bodem en woelen de prut omhoog. Beide keren geeft de kapitein een seintje op het moment dat het verantwoord is om te passeren. Erg vriendelijk allemaal.

Na 30 kilometer komen we aan in een gehuchtje genaamd Variscourt, een mooi grasveld, een picknickplaats en jawel, ook onze kennissen uit Rhoon. Na een koppie thee en voor de mannen een biertje stappen de buurman en ik op de fiets op zoek naar lekkere broodjes.

Woensdag de 11e juni, weer opgevaren met de Rhoonkennissen.
1 Sluisje brengt ons nog omhoog, daarna draaien we Canal
de L'Aisne a la Marne linksom in. Eerst voorrang geven aan een vrachtboot die uit een sluis komt, dit gaat tergend langzaam en duurt zeker wel een half uur. Daarna nog 9 sluisjes en 25 kilometer varen.

Even voor Reims, rond een uur of half twee besluiten we om aan de kant te gaan. Heerlijk gegeten met z'n allen en een gezellige wandeling gemaakt met z'n 4en en honden, daarna zijn we ieder zijn eigen gangetje gegaan.

• 12 Juni 2014 - 10:58

Ans Blokker:

hoihoi,
    Gaat voorspoedig met jullie. Lekker!
    De stress is eruit denk ik, dus vakantie!
    Hier is het donderdag 12/6; Lynet en wij zijn in afwachting van HET telefoontje: geslaagd of niet...
    Toch weer spannend deze uren...
    Stiekem tas al vast gemaakt aan de vlaggenmast met vlag en gebak gehaald...; volgens mij is ze geslaagd.
    Maaaarrr, tot dat telefoontje is er nog niets officieel.
    Zo komt er een eind aan de schooldagen en op naar de zomervakantie.
    Tot de volgende keer en nog steeds veel plezier!
    Lieve groeten van ons

• 12 Juni 2014 - 14:23

Ida:

Hoi Ineke en Johan,
    Wat genieten jullie,zeg. Ik lees alle stukjes en vaar in gedachten mee. Zijn jullie die sluisjes nog niet zat ?
    Maar,ja,het was bekend hè. Gaan jullie eigenlijk dezelfde route terug ? Of een rondje om Parijs en langs de andere kant omhoog ?
    Eerst die Eiffeltoren maar beklimmen,is zo mooi bovenin. ( het uitzicht dan)
    Veel vaarplezier,knuffel voor Moos en groetjes Ida

• 12 Juni 2014 - 21:28

Wil:

Hallo ien en johan,

zo te horen hebben jullie het goed naar het zin. Het is een groot avontuur. Hier gaat alles goed. De laatste gegevens van dik is dat hij weer een chemocuur krijgt met een verwachte verlenging van ca drie maanden. Afgelopen zondag waren dik en jannie bij martin nap op zijn verjaardag. Ze bleven niet erg lang, maar toch had hij het maar gedaan.

groet en veel plezier

wil en kees

• 13 Juni 2014 - 11:05

Marjan En Jaap:

Leuk zoals jullie genieten! En wij mee genieten! Wij gaan vandaag de caravan pakken en vertrekken zondag, ook heel veel zin in. Groetjes van ons!