Bijna in België - Reisverslag uit Revin, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu Bijna in België - Reisverslag uit Revin, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Bijna in België

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

11 Juli 2014 | Frankrijk, Revin

Donderdag knapt het weer wat op, wel nog wat motregen, met onze zuidwestertjes aan toch maar achter het roer. Begin van de middag stoppen we in Montherme, hier hebben wij de heenweg ook gelegen. Mooi plaatsje maar met een groot nadeel; ze houden hier erg van klokkeluiden...1e kwartier driemaal, 2e kwartier zesmaal, 3e kwartier negenmaal etc en het gaat met forse slagen...een nachtje met alle raampjes dicht....

Wakker geworden met een grijze lucht maar hogere temperaturen, heerlijk onze zuidwestertjes kunnen drogen op het dek. We varen richting Belgische grens, weer enkele sluisjes (de tel zijn we kwijtgeraakt). We maken er maar meteen een leuke quiz van; wie het juiste aantal raad, of er het dichst bij zit wint een taart {grapje van Astrid:(ik weet nou niet of pap en mam blij met me zijn, want die mogen ook nog even gaan tellen hihi)}.
De bedoeling is om tot 30 kilometer voor de grens een plekje in Fumay op te zoeken, maar voor Revin moeten we nog een haaks-de-hoek-tunneltje om van ongeveer 20 meter lengte met aansluitend een sluisje! De seinen blijven echter op rood staan, we mogen er niet door. Ergens klopt er iets niet want er komen wel bootjes uit de tunnel. Na ruim een half uur geven we het op en besluiten we om in Revin te blijven. Morgen maar weer proberen. Langs de hele kade/haven ligt gras, omringd door mooie bloembakken, een mooie plek! Ook het plaatsje is erg mooi. Helaas blijkt onze omvormer het te hebben begeven, de koelkast moet daarom de komende dagen dus op gas werken en onze gasflessen raken ook leeg. We hopen nog twee dagen met ons gas toe te kunnen, want onze gasflessen zijn van een ander type dan in Frankrijk en in België kunnen we onze flessen inruilen voor volle, afwachten dus of Johan de omvormer kan repareren of dat er nog genoeg gas in de flessen zit .

• 11 Juli 2014 - 21:12

Marianne:

wat een gezellige aanlegkade.

• 11 Juli 2014 - 21:12

Marianne:

wat een gezellige aanlegkade.

• 12 Juli 2014 - 15:24

Clazina:

Ziet er niet verkeerd uit,bloemetjes op de foto gezet Ineke?
    Genoeg regen gehad de laatste dagen,nu maar weer wat zonneschijn scoren toch?.
    Fijne reis nog tot lezens,J&C

• 13 Juli 2014 - 10:45

Ida:

Volgens mij is Johan super handig,dus kan hij de omvormer wel repareren.
    Mooie foto's. Wat apart van die klokken,die zo vaak lawaai maakten.Benieuwd welke avonturen jullie nog meemaken op de terugtocht. Blijf genieten en foto's maken.
    Groetjes Ida

• 13 Juli 2014 - 18:48

Dokie:

Hallo Ineke en Johan.

wij hebben net al julie berichten gelesen, en ervaren dat julie al weer zowat in Belgien zijn. Wij waren vanaf 7 Juli ook in Belgien, aan de kust. Het was geen strandweer maar alles anderen kon je goed doen. Inge en ik waren bridgen in Ostende en Hermann speelde daar Jeu de Boule. Ook een fietstocht aan de kust gemaakt en daar ca. 5 kilometer Atlantic Wall bekeken, die noch in heel goede staat is. Alles is met ondergrondse tunnels verbonden.
    Wij wensen julie noch veel sukses met de sluisjes. En hopen dat ze goed funktioneren. Noch een paar mooie weken.
    groetjes Dokie en Hermann.