Charleville - Reisverslag uit Charleville, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu Charleville - Reisverslag uit Charleville, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Charleville

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

09 Juli 2014 | Frankrijk, Charleville

Maandag de zevende begon de dag met donkere wolken boven ons hoofd maar het is droog gebleven. We merken dat het vakantietijd is geworden, want de op de voor ons heenweg opgevallen leuke aanlegplaatsen zijn bezet. Wij varen door tot vlak voor de Franse Meuse. Bij Pont a Bar meren we af aan een bermkant zonder andere boten in de nabijheid. We hebben de boot met grondankers vast gelegd. Na een pikdonkere nacht met heel veel regen begint de de dinsdag met nog meer en meer regen. Het weer is een drama en alles ziet er troosteloos uit, daarom maar verder op pad. Na een (hoe-kan-het-ook-anders) niet werkende sluis en gelukkig meerdere wel werkende sluisjes komen wij aan in Charleville. Boot aangemeerd aan wat bleek een zeer spannend plekje... Een dealersplek, uhm, ik geloof niet echt ons ding, dus toch maar bootje van de kant en verder varen. Halve kilometer verder, een bocht om, is een vrij nieuwe (anno 2007) aangelegde camping cq jachthaven met alle voorzieningen. Dit spreekt ons meer aan! Wat een heerlijk stekkie; lekker douchen, wasjes draaien er er ook een snackbar, genieten dus!

Zo'n mooi plekje daar willen we langer van genieten, we blijven daarom nog een dagje. Het giet hier pijpenstelen en dat al 24 uur, bah. Hier hebben we elektra en dus kunnen wij ons kacheltje lekker zijn werk laten doen. Even op en neer naar de supermarkt is al voldoende, het lokt niet om het stadje verder te bezichtigen, jammer want het plaatsje ziet er prachtig uit en heeft een pleintje in de Charles Dickens stijl, ik hoop hier ooit met beter weer nogmaals te komen.

• 11 Juli 2014 - 21:07

Marianne:

Het weer is hier zo benauwd dat het ook niet prettig is. in het zuiden en Amsterdam heeft het behoorlijk gespookt en nu komt het deze kant op volgens het weer bericht.
    Het is waar, je kan beter droog en/of stralend mooi weer hebben dan regen want dat ben je na een paar uur meer dan zat. Met nog 4/5 weken voor de boeg zullen jullie toch wel de zon nog tegen komen denk ik.
    Geniet nog een poosje, dan doen wij het van jullie verslagen.