Even rustig aan - Reisverslag uit Venette, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu Even rustig aan - Reisverslag uit Venette, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Even rustig aan

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

29 Juni 2014 | Frankrijk, Venette

in omgeving van Saint leu d'esserent een rustig weekendje gehouden. Het in Givet ontvangen vignette voor de Franse waterwegen liep af en deze konden we alleen nog verlengen in Compiègne dus dat hebben we in die plaats nog geregeld. Het gaat allemaal niet zo 1-2-3. Na een wandeling van 3 kwartier heb ik het goed verstopte kantoortje gevonden, ik tref meerdere lege kamers aan als mijn zoektocht verder gaat in het kantorenpand. Uiteindelijk tref ik de juiste man, alleen hij is een rasechte protype Fransman en spreekt geen woordje over de grens, maar met de wereldtaal van handen en voeten kom ik eruit, alleen het betalen gaat een problem worden want ik kan daar niet pinnen. Weer aan de wandel om een pinautomaat te vinden en dan snel weer terug want sluitingstijd dreigt! Gelukkig alles net op tijd weten af te ronden.

Zaterdag blijkt een marktdag te zijn en om 9 uur lopen we door het prachtige oude gezellige centrum. We komen een kapper tegen en die heeft tijd om wat aan die wildgroei van Johan te doen, dat is een prachtig opknapbeurtje geworden. Helaas mag Johan nog even een tijdje genieten van mijn wilde waterenlook omdat de kapper geen tijd voor mij had. Na het weekend maar eens kijken of we ergens een kapper tegen komen en anders kom ik gewoon met een jeugdige lange haren coupe terug naar Nederland! Na de ochtend besluit Johan om te relaxen op de boot en ga ik de appartementen in het Paleis van Compiègne bezichtigen, even wat cultuur snuiven want Napoleon de derde en zijn vrouw schijnen hier te hebben gewoond. Het is een en al pracht en praal!
In de plaatselijk vvv nog even gebruik kunnen maken van de wifi en al jullie berichtjes op onze verslagen kunnen lezen! Superleuk!
Einde middag betrekt het weer en wordt het miezerig, we hebben onze eigen home cinema 'kleinbeeld' bioscoop aan boord dus we besluiten om een mooie film te bekijken.

  • 30 Juni 2014 - 10:34

    Marjan En Jaap:

    Goedemorgen vanuit de bergen in Kotschach-Mauthen. Konden eindelijk jullie reisverhaal weer een keertje openen. Heel slechte verbinding hier. Hier ook alles goed laatste dagen regen en onweer maar het schijnt weer beter te worden. Groetjes van ons ev veel vaarplezier!

  • 30 Juni 2014 - 12:51

    Alfred:

    Hoi Ineke en Johan, leuk om al jullie berichtjes te lezen! Veel plezier nog op jullie verder (terug)reis....

    Groet, Alfred

  • 30 Juni 2014 - 13:56

    Ans Blokker:

    Hoi stand-in Fransosen,

    Aan deze kant ook erg leuk om jullie berichtjes te lezen. Zijn we ook ff op "vakantie".
    In bedrijf lekker druk; ook omdat Andre op vakantie was en de school van Naut (ROC) een redelijke puinhoop blijkt te zijn. Ik moest er flink aan trekken qua mailing en besprekingen, tijdrovend natuurlijk, maar klus geklaard; Naut kan over naar zijn derde jaar. Hij was aan het einde van het schooljaar nog ingeschreven in Schagen ipv Den helder en daarom waren zijn cijfers niet boven water te halen en dachten ze dat hij er uitermate slecht voor stond qua rapport. Maaaarrr...gelukkig hebben wij het er niet bij laten zitten en het hogerop gezocht. Toen is het goedgekomen. Raar zo'n school; denken ze dat de leerlingen het niet altijd allemaal onder controle te hebben, maar ze vergeten hun eigen administratie op orde te maken. Hoeveel leerlingen zullen er de dupe van zijn geworden of worden dat nog in de toekomst???
    Ik ben blij dat er maar 1 kind op zit...
    Ton heeft gisteren gecrossed (ik weet niet of de spelling zo goed is) en lekker gereden. Geen grote prijs binnengesleept...
    Bijna schoolvakantie dus alles weer thuis hier...werken... ; wij ook jammer genoeg..
    Nog heel veel plezier daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Venette

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2014

Weer thuis

30 Juli 2014

Laatste verslag ??

29 Juli 2014

Aftellen

26 Juli 2014

Bijna thuis

26 Juli 2014

Zaterdag de 26ste
johan en ineke

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 10387

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: