Afgelopen dagen - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu Afgelopen dagen - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Afgelopen dagen

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

27 Juni 2014 | Frankrijk, Compiègne

Afgelopen zaterdag kwamen we aan in Parijs, we lagen midden in het centrum tussen de drukte en lawaai waar we wel even aan moeten wennen, maar we genieten volop. Ook Moos moet wennen want ons boot ligt in de breedte in de haven, met nog geen paar cenimeter naast onze 'Franse tijdelijke bootbuurtjes'en dat is te merken, want Moos springt enthousiast uit de boot in de verwachting op de kade te springen maar jumpt spontaan bij de buren binnen...oeps... In Parijs gezellig wandelen langs de Seine waar we genieten van allerlei muziek en dans.
Zondags lekker strunen in het oude centrum waar op dat moment een antiek markt is. Overal zijn er kleine binnenplaatsjes vol gezet met kraampjes. tegen half vijf arriveren Mart en Vero dus borreltijd! We besluiten lekker op de boot te eten en te genieten van al die voorbij varende rondvaartboten vol toeristen. De drukte van de stad is 's nachts nog volop aan de gang, iets waar wij dorpsmensen niet echt aan kunnen wennen. We horen heel veel getoeter; blijkt dat Algerije een voetbalwedstrijd heft gewonnen (iets wat volledig langs ons heen gaat).

De volgende dag tijd voor het Franse ontbijtje en een supermarché, wat een relaxed leventje zo. Na een stadswandeling (wat is Parijs toch mooi!) met behulp van de wifi in de haven de gebruiksinstellingen van onze nieuwe mobiel doorgenomen, we zijn zo blij dat alles weer werkt en dat we weer bereikbaar zijn!
Dinsdag werd het dan tijd om de beroemde eiffeltoren te bezoeken en de Seine af te varen naar de andere kant van de stad. We hebben onze sleutel van ons plekje ingeleverd bij de havenmeester als blijkt dat je volgens een strak schema langs de eiffeltoren mag varen. Als we direct vertrekken hoeven we geen uur te wachten dus trossen los en gaan!.
De tocht over de Seine, langs de eiffeltoren is zo'n 50 kilometer lang en we meren aan in een plaatsje genaamd Rueil Sur Marne. Daar is ook een treinstation dus vandaaruit gaan Mart en Vero met de trein terug naar Parijs (hemelsbreed maar 20 kilometer). In Parijs hebben zij nog twee nachtjes geboekt.

Woensdag begon de dag met een stevige wind en donkere wolken, wij nemen dan de laatste sluisjes stroomafwaarts op de seine om na ongeveer 3 uurtjes varen de LÓise op te varen. Het blijkt al snel dat hier weinig ligplaatsen zijn. gelukkig wordt ons doorvaren beloond en liggen we aan de kade in het plaatsje Eragny voor een jammer genoeg gesloten restaurant...dat wordt koken..jammer... Het weer is wel opgeklaard en we genieten weer van een strak blauwe lucht.

• 28 Juni 2014 - 10:33

Ingrid:

Jullie hebben het bijna voor elkaar, wij beginnen met een lichte jaloersheid
    Geniet ze, groetjes de Woutjes

• 28 Juni 2014 - 21:21

CLAZINA:

Zo te zien was het errig gezellig met Vero en Mart.En Parijs bij nacht?Romantisch zeker?Moos-matroos wilde zeker even vreemd gaan,dat heb je met die zeelui,he ff kijken of het bi j de buren beter is,haha.Zet em op en hou het roer recht zullen we maar zeggen.Groetjes J&C

• 29 Juni 2014 - 22:25

Judith En Koos:

nou dat klinkt allemaal leuk zeg! wat goed dat jullie je doel hebben bereikt..