23 juli - Reisverslag uit Nederweert, Nederland van johan en ineke - WaarBenJij.nu 23 juli - Reisverslag uit Nederweert, Nederland van johan en ineke - WaarBenJij.nu

23 juli

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

23 Juli 2014 | Nederland, Nederweert

Gisteren niet in Aarle Rixtel beland, wat ons plan was, maar slechts in Nederweert. Men was daar bezig met een renovatie van een sluis en toen wij hier aankwamen lagen er al veel bootjes voor ons te wachten.
We waren de hele dag samen opgevaren met een stel uit Tuitjenhorn en wij zijn ook samen aan wal gegaan. ' s Avonds een gezamenlijke borrel aan de waterkant en de mannen hebben les gekregen in "professionele karpervissen" van een jongen die vaak op TV is geweest bij het programma "Vis TV" en meerdere interviews heeft gegeven in vis blaadjes. Johan herkende hem. Karpervissen blijkt een nachtelijke activiteit te zijn. Wel jammer dat hij niets ving, hij had beloofd om op ons slaapkamerraam te kloppen als hij beet had..... Korte broek en slippers stonden instapklaar.... Maar helaas geen geklop en 's morgens vroeg was hij al weg.
Deze dag zijn we om 9 uur al vertrokken en na bijna drie kwartier dobberen zowat een aanvaring gehad met een jachtje dat uit een sluis kwam en tussen de voor de sluis wachtende bootjes plotseling doorkwam, meneer moest tanken... Hierdoor kwamen wij dwars te liggen en zijn maatje op een ander bootje, die ook uit de sluis kwam, ging voor ons stilliggen. Achterzijde aan de kade, voorzijde belemmerd door die "fijne" vriend en een vrachtboot die voorrang heeft om de sluis in te varen. De "vriend" had deze boot nooit zien aankomen. Wij konden hem gelukkig nog net op tijd duidelijk maken dat wij door hem in een benarde positie zaten! Wat een stuurman! Na deze hindernis, sluis uit en lekker doorvaren. Uiteindelijk om 4 uur aan de kant op een heerlijk plekje.