Op naar Maastricht - Reisverslag uit Eisden, België van johan en ineke - WaarBenJij.nu Op naar Maastricht - Reisverslag uit Eisden, België van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Op naar Maastricht

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

19 Juli 2014 | België, Eisden

18 juli: Vanuit Luik vroeg onderweg naar Maastricht. Even buiten Luik vinden we een bunkerstation. Deze stond niet op de vaarkaart vermeld. Wij kunnen hier tanken en ze blijken ook de juiste gasflessen te hebben, die ook maar omgewisseld voor volle, zo hoeven wij dat niet meer te regelen voor thuiskomst. Ten zuiden van Maastricht gaan we begin van de middag in een jachthaven bij de Pieterplas liggen. Daarna hebben wij onze ligplaats doorgebeld aan Hanneke en Martin. Zij komen 's avonds op de borrel.
Visite is een uitstekend excuus om niet te gaan koken in de boot, zeker als je in zo'n leuke plaats ligt, dus op naar een terras aan de Maas, Maastricht, tegenover de Pieterskerk.
19 juli: Weer op naar Belgie .... Via een sluis van de Maas naar Zuid Willemsvaart, daar gaan we België weer in. De temperatuur loopt snel op naar 30 graden. Vroeg in de middag maar aanleggen en genieten van het stralende weer. We zijn aangemeerd in een passantenhaven in Eisden, op nog geen 200 meter van een groot outlet centrum, vergelijkbaar met Batavia stad. Hier hebben een korte broek voor Johan gescoord.

• 29 Juli 2014 - 20:28

Marianne:

Welkom weer in Nederland, het weer is goed en de zon oog aan de hemel maar ook in het zuidenkomt er veel water uit vallen. Heerlijk om zo'n verre reis goed te kunnen afsluiten en nog wat vrije dagen voor de boeg om acclimatiseren in je grote vaste woning. Geniet nog van de laatste paar dagen op het water.

• 29 Juli 2014 - 23:05

Ingrid:

Hoi Ien en Johan,
    Ze zeggen wel eens: Time flies when you are having fun maar dat is volgens mij voor jullie helemaal herkenbaar!Goh alweer een heel eind op de terugweg , wat zal dat wennen zijn als jullie weer thuis zin.
    Blijf nog lekker genieten en blijf goed uit te kijken.
    Even een updaet vanuit de Polder, de Kermis is weer voorbij, er zijn geen rare dingen gebeurd (tenminste voor zover wij weten). Het was vanochtend, dinsdag, erg stil in het dorp maar in de middag kwam er wat leven in de brouwerij!!

Tot over een tijdje,
    groetjes Ingrid