Zondag haringdag! - Reisverslag uit Vic-sur-Aisne, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu Zondag haringdag! - Reisverslag uit Vic-sur-Aisne, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Zondag haringdag!

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

01 Juli 2014 | Frankrijk, Vic-sur-Aisne

Wat een regenachtige dag, zondag worden we wakker met regen, bah wat ongezellig maar we maken er wat van! Tenslotte nog steeds vakantie en het voelt heerlijk. Moos is de Sjaak want ondanks de regen heb ik er zin om erop uit te trekken. Paraplu mee en op voor een tochtje door het Franse land. Onderweg kom ik een leuke grote winkel tegen, Johan opgehaald en samen naar de grote winkel terug. Johan helemaal in zijn sas, want ze verkopen er zelfs zoute haring!
's Middags tussen de buien door nog even samen op de fiets eruit. Halverwege de tocht (net toen het weer begon te regenen) een perfecte schuilplaats gevonden...de Mc Donalds, Johan zijn dag kan niet meer stuk! Haring en snack!

Op maandag eerst brandstof getankt en via Aisne tot aan Vic sur Aisne gevaren. Vlak hierbij barst er weer een bui los en eenmaal in de sluis (ja ze zijn er nog hoor mensen; de sluisjes ;-) ) willen de deuren niet meer dicht. Telefonisch contact gemaakt en op mijn beste Frans getracht aan te geven wat het probleem is. Het antwoord is onbegrijpelijk maar dat kan net zogoed aan mijn uitleg liggen, die was voor die beste man ook ongetwijfeld onbegrijpelijk omdat ik weer (nog steeds) geen Frans spreek haha, dus de telefoon werd opgehangen. Nog maar een keer een poging wagen met wederom hetzelfde resultaat, niets dus. We besluiten eerst maar eens te gaan lunchen in de sluis en dan maar verder afwachten. Blijkbaar is er wel iets met de melding gedaan want na een uurtje worden we bevrijd. Het weer is ook opgeklaard en direct na de sluis vinden we een mooi plekje om aan te meren.

• 01 Juli 2014 - 14:33

Jan En Clazina:

toch ook maar frans leren dan gaat het misschien wat sneller , maar het hoeft natuurlijk ook niet snel vacantie toch ,maar ik zie wel dat jullie het goed nar jullie zin hebben .

groeten jan en clazina