3 en 4 juni - Reisverslag uit Monthermé, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu 3 en 4 juni - Reisverslag uit Monthermé, Frankrijk van johan en ineke - WaarBenJij.nu

3 en 4 juni

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

05 Juni 2014 | Frankrijk, Monthermé

3 juni, dinsdag. Het wordt voor ons lastig om de dagen uit elkaar te houden, volgens mij een goed teken dat we echt op vakantie zijn! We waren vroeg op en we konden weer eens lekker douchen. Om half tien vertrokken we voor wederom 30 kilometer varen. Dit keer met 8 sluizen. Voor ons vaarde nog een jacht uit Medemblik, zij zorgden steeds voor de automatische sluis bediening. dat ging zeer vlot. We konden ook elke keer precies met z'n tweetjes in een sluisje. Helaas niet helemaal droog gebleven, een goede timing van een plensbui tijdens het invaren van een sluis zorgde voor ons een tweede douche deze dag, ach zo heb je dagen geen douche en zo tweemaal op een dag! Bij Revin weer een kleine tunnel ingedoken. Na onze eerste angstige vuurdoop ging het nu ontspannen. De dag afgesloten in het plaatsje Laifour, heerlijk genieten in ons bootje met wat Franse lekkernij en regen gekletter op het dek.

Woensdag wakker geworden met nog meer regen, geen zin om vroeg te vertrekken dus lekker uitslapen. Daarna op zoek gegaan naar verse stokbrood met croissantjes.
Om half elf hebben we onze regenpakken en zuidwesters aangetrokken en de woeste wateren opgezocht. Geen zin in een lange tocht. Bij het eerste sluisje blijkt onze afstandsbediening niet te werken. Deze bleek stuk te zijn. We waren hier nog niet achter gekomen omdat de eerdere sluisjes vanaf Givet keurig werden bediend door een andere jacht voor ons. Wat nu? Twee maal een rondje meldpunt gevaren, maar geen enkele reactie. Dan blijkt even later dat we toch goed in de gaten werden gehouden. De Franse vaarwater 'ANWB' komt naar ons toerijden. Vanaf de boot gooien wij met een soepele geluksworp onze defecte zender naar hem toe en opent hij de sluis voor ons. Eenmaal in de sluis krijgen wij een nieuwe zender welke gelukkig bleek te werken bij de volgende sluis!
Als later het weer is opgeklaard gaan we het plaatsje verkennen en kunnen we in een bieb alles even op ons gemak bijlezen!

• 06 Juni 2014 - 09:30

Ans Blokker:

Het gaat nog steeds vooruit met de boot! heerlijk dat het vakantiegevoel er is, hoewel ik ook af en toe niet weet welke dag/datum het hier is, maar toch geen vakantie haha
    Waarschijnlijk spreken jullie op de terugweg vloeiend Frans...; dat is mooi meegenomen nietwaar hihi
    Vandaag,ik moet op de kalender kijken naar de datum haha, ik zie dat het vrijdag de 6de is, schijnt de zon volop en zijn gisteren Naut, Jur en Jard met 3 vrienden in die ouwe camper naar Rockamring in Duitsland vertrokken. Ze sms-ten dat ze wel de 100 hebben aangetikt en heuvel opwaarts een flinke gang van wel 30km omhoog reden... ; ze hadden veel bekijks...of medelijden.... Ze zijn aangekomen kregen we door, dus die kunnen daar flink feesten en hopelijk weer zonder pech en met veel verhalen terugkomen aanstaande maandagavond.
    Ik ga zo naar mama toe. Het gaat in mijn ogen gelukkig weer beter met haar. Ze is goed aanspreekbaar, maar lopen blijft lastig en pijnlijk.
    Oke tot de volgende..
    Lieve groeten en nog steeds heel veel plezier op de/met de boot!