Nog meer visite - Reisverslag uit Namen, België van johan en ineke - WaarBenJij.nu Nog meer visite - Reisverslag uit Namen, België van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Nog meer visite

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

01 Juni 2014 | België, Namen

Op vrijdag 30 mei Dook en Herman uit gezwaaid, ze waren donderdag bij ons opgestapt in het plaatsje Huy en zijn mee gevaren tot Namur/Namen.
In Namen een heerlijk plekje gevonden langs de kade. Voor ons liggen mensen uit Dordrecht aangemeerd, die we al eerder tegen zijn gekomen, ook zij varen naar Frankrijk. We zijn al de meest uiteen lopende varende reizigers tegen gekomen, grote boten, luxe jachten, enorme vrachtschepen en een solo reiziger op een klein zeilbootje die elke avond onder een klein dekzeiltje slaapt.
Op vrijdag kregen we ook een bezoekje van de Belgische politie, alle papieren werden gecontroleerd en wij kregen de tip om dit weekend het stadje in te gaan omdat er een groot festival zou zijn.
Ik ben met Moos het plaatsje in gegaan om een supermarkt op te zoeken om wat lekkers te halen voor ons volgend bezoek en Johan vermaakt zich prima door lekker langs de kade te strunen en praatjes te maken met andere "kapiteins" .
Rond drie uur ging het staartje van Moos met een dubbele snelheid tekeer en trok hij een enthousiaste sprint over de kade!! Esmée, Björn, Astrid en Sven kwamen eraan. Tijd om te gaan smullen van de enorme aardbeien taart! Gelukkig brak het zonnetje later wat door en zaten we al genietend van een rosé en toastje op het dek. 's Avonds zijn we met z'n allen naar het centrum van Namen gegaan, na nog geen 10 minuutjes stonden we midden in de gezellige drukte tussen allerlei gek verkleede mensen. Op diverse plekken en pleintjes was er straattheater, kermis en markt. Dat werd dus een ritje in de reuzenrad voor de kleine helden Esmée en Björn en genieten vanaf een bankje voor de grote mannen.
Slapen werd dikke pret, twee kleine mensjes kropen diep in hun slaapzak, En twee melige grote lummels hielden de kids wakker " Björn ik kan niet slapen, Esmée, ik heb een vervelende droom...." Waarop wij weer uit onze hut hoorden " mam! Sven! Hou eens op, we willen slapen !!" ......
Zaterdagochtend met z'n allen nog een stukje gevaren door Namen. Wij besloten om de dag nog door te brengen in Namen en zondag gaat de tocht verder naar Dinant.

• 01 Juni 2014 - 13:44

Niek En Toos:

wat een gezellige foto's, dat is echt vakantie houden!
    had je nog wat gevangen Johan?
    groeten, niek en toos

• 01 Juni 2014 - 20:20

Ans Blokker:

Heerlijk om te lezen dat jullie lekker gaan. Het weer gaat ook goed denk ik voor jullie of hebben jullie toch ook nog flinke regenbuien op het dek gehad?
    Wij hebben er net een Blokker-motorweekend opzitten. Gelukkig met prachtig droog weer. We hadden een huis in Winterswijk en hebben in die omgeving verschillende tochten gereden. Zijn net pas weer terug en doken meteen de mail in...zodoende ook jullie bericht gelezen.
    Jullie hadden ook afwisselend gezelschap gehad zo te lezen. En...nog geen verveel moment gehad??
    Nog veel plezier en goede mooi-weer dagen op jullie vaart.
    Kus van Ons!