Wijk en Aalberg 21-5-2014 - Reisverslag uit Kolhorn, Nederland van johan en ineke - WaarBenJij.nu Wijk en Aalberg 21-5-2014 - Reisverslag uit Kolhorn, Nederland van johan en ineke - WaarBenJij.nu

Wijk en Aalberg 21-5-2014

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg johan en ineke

21 Mei 2014 | Nederland, Kolhorn

Na wat boodschapjes en water tanken om 10.15 uur vertrokken. Via Merwedekanaal naar Gorinchem. Boven Gorinchem, in Arkel, de Linge opgevaren. Betreft de toeristische route. De bedoeling is om in Gorinchem dan weer op het Merwedekanaal te komen en vandaar uit de Waal op te varen. Helaas, blijkt dat de brug voor de doorgang tot 5 uur 's middags niet te worden bediend. We mogen er niet door. Probleem, het is pas half twee en voor ons te vroeg om te stoppen. Wij gaan kijken of we door het oude gedeelte van Gorinchem kunnen, een route met 3 niet bediende bruggetjes, waarvan, zul je altijd zien, de laatste het laagste is, 2.80 meter. Tent afgebroken en mast gestreken, nu maar hopen. De 1e twee bruggetjes gaan goed, de laatste, motor uit en op handkracht centimeter voor centimeter de boot eronder doorgetrokken. Gelukt, 2centimeter over. Daarna nog een klein sluisje door en wij zitten op de Waal. Na een paar kilometer kunnen we vanhier de Andelse Maas op. In Wijk en Aalburg vinden we een mooi beschut plekje in een jachthaven. Prima dag gehad.

• 21 Mei 2014 - 20:19

Ton Blokker:

Zo zie je maar weer het blijft een tocht met verrassingen.
    Maar dat maakt het des te leuker.
    Veel plezier verder groet Ton.

• 21 Mei 2014 - 21:15

Johan En Ineke :

he pap en mam, super dat het gelukt is om onder die kleine bruggetjes te varen, ervaring hoeven jullie niet meer op te doen, jullie zijn zo te lezen al een echte kapitein en matroos ;-) hahah. Hoe gaat het met skipperhond Moos ? Komt hij al een beetje op het dek of blijft hij veilig liggen nabij de kombuis ???
    Ahoi !

• 21 Mei 2014 - 22:18

Clazina:

Er zijn gelukkig veel wegen ,in dit geval kanalen, die naar Rome,pardon naar Parijs lopen, kabbelen.

Wat beleven jullie veel onverwachtse dingen,mooi man, en de verstandhouding nog goed?

Zou zo op willen stappen om dit mee te maken,grrrrrrrr.

Schip ahoi,tot het volgende verhaal,C&J

• 21 Mei 2014 - 22:47

Ingrid:

Helemaal kolfje naar je hand Johan, lekker pielen op die boot, helemaal goed!
    Het is te hopen dat dat net elke dag moet want dat word je gauw zat denk ik zomaar!
    Zitten jullie helemaal op schema?
    Groetjes

• 22 Mei 2014 - 18:55

Marjan:

De eerste dag al spannende dingen. Wij wensen jullie een fijne vaart met veel plezier . Marjan en Jaap